Tuesday, November 18

I don't know mana datang semuanya semangat ni.

Ya semuanya datang daripada Allah S.W.T . Hari ini aku telah menguatkan semangat aku untuk menjawab paper Add Math dan memanglah sangat tak okay pada aku sebabnya hanya sedikit sahaja soalan yang aku mampu jawab.

Walaubagaimanapun, aku rasa bersyukur sebab aku gagahkan diri untuk hadir ke peperiksaan ini.
Bayangkanlah, dua tiga hari baru nak prepare.

Ya. It's all my fault but I don't give up. Kahkahkah.

Aku tak tahu apa yang akan terjadi pada masa hadapan but the thing is , selagi aku tak kuasai ilmu addmath,physics,biology,chemist peringkat sekolah menengah ni , selagi tu aku akan ulang.

macam , lagu selena gomez, repeat peat peat peat..

Supaya bila adik-adik tanya. I can explain more.

And kalau ada rezeki, cita-cita aku nak jadi doktor takkan dibiarkan.

late is better than never if Allah izinkan.

Why? Why I want to be a doctor is because I love the anatomy and physiology of our body.

And the thing is aku nak jadi bidan . Doktor Pakar Bersalin.

I want to be among a woman that can open a hospital bersalin. Ceh.

Angan2 yang terlampau besar ni.

Entah, bg aku, aku mampu belajar untuk menjadi seorang pakar bersalin.

I have a loving heart. I willing to sacrifice my time .

I want to sambut the baby ke dunia :)

Cumanya, aku masih dalam proses penyembuhan.

Penyembuhan semangat, tingkah laku , kesabaran dan iltizam.

Instead of being a good student,

aku kene jadi kakak yang baik kat rumah,

anak yang baik,

kawan yang baik,

hamba Allah yang baik..

I need all of this exercises and serve our nation nicely. Eh , betul ke ayat aku ni.

Tengok mama, even kerja, but she still cook and doing house work.

Aku ? aku ? aku?

Masih menunggu. ? Be a multi triple tasker lah bebeh munirah.

Aku target by 28, aku dah jadi seseorang yg berlesen untuk diagnos dan berikan rawatan.

Cuma , pencegahan is more more more better than cure.

Aku kene pandai jahit. Kene pandai kawal emosi.

Kene pandai jaga diri .

So, far sejak aku berada di Kolej Jaiputra.

Alhamdulillah, aku punya keyakinan makin baik.

I must prove to Allah that, I love what HE gave.

Biarlah lambat, and I don’t regret belajar diploma pengajian islam, at least aku dapat pendedahan ttg ilmu Islam, cara hidup Islam but if aku tak amalkan, segalanya akan sia-sia.

Malaysia , ramai sangat ke org sakit sampai aku nak jadi doktor?

Taklah,

ramai yang akan bersalin sebab tu aku nak jadi doktor.

lantaklah gaji sikit.

ceh.

takpe cukup2 makan jangan terlebih makan.

So, dalam 8 tahun mungkin mama akan rest.

Jadi, aku pulak yang kerja selagi aku tak kahwin or even aku dah kahwin.

Eldest still eldest :) thank you Allah for making me eldest.
Aku akan berusahalah jd anak sulung yg baik.
Amanah ni.

Apa yg aku mampu beri kat keluarga, aku akan beri :’)

doa doa doa doa doa untuk mama ayah takkan terhenti :’)

biarlah jalan hidup serabut di mata manusia , jgn serabut di mata Allah.

Jangan putus asa.

Jangan banyak komen.

Banyakkan mendengar dan cakap benda yang baik-baik sahaja.

Ingat .

If aku gagal lagi spm ni :p

aku ulang sampai A+.

So, that I can teach my children … eh .

my sisters and brotherrrr..

Jangan putus asa.

Kita kuat.

Buat semua-semua ni kerana Allah..

Bangkit sampai kembali kepadaNya. .

I love you all !!!