Friday, September 30

Me and Medic? Adios :')

Salam and Hai. Hari ni 1 Oktober ! Yeay.
Okay macam ini. Kalau ada yang dah kenal and tahu latar belakang aku tu mesti macam nak dekat-dekat paham apa yang aku nak tulis ni.
MINAT.
Dulu aku minat nak jadi doktor. Khususnya Pakar Bersalin.
Pernah ada peluang tp tak ada rezeki nak further dalam bidang ni
Kini, aku dah habis diploma dah pon tp bidang Pengajian Islam.
Menariknya, aku ni boleh dikatakan insyaAllah akan dpt biasiswa bila-bila je y aku nak kerana result SPM aku y bertuah tu.
Dan juga result dip y bertuah tu. 
Bila dah sampai masa nak pilih, akulah org yang paling tak boleh nak decide sekali.
Kebanyakan keputusan aku akan diperngaruhi oleh orang y paling berpengaruh dalam hidup aku.
Sebenarnya, as anak sulung, aku nak sentiasa berduit.. supaya boleh belanja adik-adik.
KERJA adalah pilihan terbaik kalau nak berduit setiap bulan. EH? Yeke.
Baru-baru ni dapat offer kerja kat Klinik Pertama. Sebagai pembantu klinik. Alhamdulillah. 
Pekerjaan yang aku minat sangat-sangat :D
Kawan-kawan semua pelik mcm mana aku boleh dpt job tu sedangkan aku punya kelulusan
mmg tak sesuai. 
Bukan sebab dia tanya "Awak pernah belajar Nursing ke dulu?"
Bukan sebab aku pernah belajar kat PICOMS dulu.
Tapi, kelulusan yang dia nak cuma SPM dan Diploma je. 
Rezeki kan??:D Tak terkira nikmat y Allah bagi ni hai.
Tp,
sekarang ni cita-cita aku ni dah 80% tak seiring dengan kehendak dan keperluan aku untuk meneruskan fasa dewasa aku ni.
If aku betul-betul nak balik ke Medic, aku kena melaluinya in a proper way.
Ambik 2nd Dip for 3 years.
Aku boleh. 
Tp,
ianya dah terkeluar dari list kehendak dan keperluan semasa aku.
Kerja kat Klinik dan Hospital OH memang akulah org yang paling suka..
Tp,
ada benda lain yang aku nak capai and go back to Medic is not so compatible dgn apa-apa y aku nak sekarang ni.
It's okay.
Bak kata Miss Nina, 'Hijrah ini terlalu indah'.