Thursday, June 5

Ini salah diri sendiri

Musnah .
Semua musnah dan hidup aku hanya dikelilingi bangkai-bangkai kenangan indah yang boleh buat aku senyum dan tertawa.

Musnah.
Semuanya musnah akibat keegoan manusia yang berasa mulia dan tidak mahu langsung merendahkan hati mengenal si durjana.

Musnah .
Semuanya musnah akibat pandangan yang berbeza tara langit dan bumi .
Musnah .
Kau kejari nikmat-nikmat yang kau sangka nikmat .
Kau kejari segalanya demi kepentingan diri.

Semuanya demi kepentingan diri .
Musnah .
Aku musnah .
jiwa aku mati tatkala mengejar cita-cita .
Terputusnya segala harapan mengejar kebahagiaan di dunia.
Sudahnya berakhirkan terjelepuk di tanah sejadah menangisi segala kesilapan diri sendiri.

Tingginya benci pada sifat-sifat manja yang bakal menjalar seterusnya membinasa.
Semuanya salah diri sendiri.

Musnah. Segalanya musnah , kerakusan kau mengejar kebahagiaan kau ,
membunuh aku,

Biar Allah berikan dia kehidupan sempurna . Yang lebih baik di sisiNya daripada berada di sampingku dan dijatuhkan bertalu-talu .

Biar Allah berikan kau kepuasan kebahagiaan dunia dan akhirat dan berbanggalah dengan tindakan kau .

Musnah .
Musnah segala harapan aku untuk berbahagia dengan jiwa yang aku miliki.
Demi mengejar kebahagiaan bagi pengorbanan terbesar.

Musnah , segalanya musnah hanya untuk memuaskan hatimu ..

Ini salah diri sendiri . Pasti kau berbangga kerana telah berjaya mematikan jiwaku .

lantas aku akan berbakti dengan penuh sarat rasa merana binasa luka yang mencengkan hampir berbulan tidak pula mahu pulih seperti sedia kala .

Bahagia nanti di akhirat sana .
peperanganku dengan diri sendiri .

mengejar kebahagiaan yang kau mahukan !

ini semua yang kau mahukan !

musnah , musnah segala harapan !

musnah segala impian yang aku catatkan dalam ruang hatiku .

selamat bahagia . manusia-manusia mulia.

aku berdoa agar insan hina sepertinya kembali bertemu Allah , dengan keadaan sempat bertaubat .

dan aku masih mencuba memaafkan diri sendiri.

ini semua salah diri sendiri .

dan wajib aku redha dengan semua ini .

kerana ini semua salah diri sendiri .