Wednesday, June 17

1 Ramadhan 1436

Alhamdulillah,

hari ni kalau ikut kalendar Islam dah genap setahun aku berada kat kolej ni .
Alhamdulillah sebab sepanjang aku berada di dalam kolej ni banyak sangat kemudahan yang aku dapat.
Banyak sangat nikmat yang menyebabkan aku kadang-kadang tersungkur malu dengan Yang Maha Pemurah.

Dah masuk semester empat , pointer aku tidaklah setinggi 4 flat but my pngk masik berada dalam dean list.

Allah telah pilih diri ini sebagai setiausaha dalam mpp. Which aku rasa very very mencabar.
Ada banyak perubahan dari luaran dan dalaman :)

luka-luka dari kenangan lama kian sembuh. bahahaha

tp bila ingat balik, sedihlah ;')

dulu, aku baik, :')

pastu bila tak pandai jaga diri, huwaaaaaaaa.. jadi nakal and what so ever.

haish.

dulu nak jadi akauntan lepastu turn back buat medical assistant pastu bermimpi jadi doktor last-last terpilih untuk belajar ilmu agama.

:') ingat senang ke ? susahnya sebab takde basic bahasa Arab. Susahnya sebab kita kena make sure apa-apa yang sampai kat kita tu sama macam apa-apa yg telah ditarbiah oleh Rasulullah S.A.W

sampai selalu nangis sebab takut salah .

So, apa cita-cita aku yang boleh dicapai actually?
setakat ni, I have ability to make others understand my words via presentation.

Maisarah minta aku jadi cikgu kat sekolah dia..

hmmm, sarah, I need certificate to do that darling.

Insyaallah. Maybe aku akan masuk education field.
A good one. Insyaallah.

Dalam masa yg sama , I can spread my my my knowledge from islamic studies
And Ramadhan dah sampai everyone :')

Terlalu banyak utk diri ini sesali.

Segala kesilapan.
Segala cerita y harus ku tinggalkan.

Selamat datang masa depan.

Oh ya.
Ada seorang sahabat ini. Entahlah kenapa ajaib sangat boleh terjadi hampir.
Tengok bahasa keling dah keluar.

Sebenarnya belum ada rasa cinta.
Sebab aku anggap dia mcm abang je actually.
Tapi, mana ada istilah abg angkat dalam relationship in Islam.

So, I decided to ....

entah. rasa mcm nak jumpa dia lg kat akhirat.

Idk.

Okaylah.
Munirah Musa,
Tolong memaknakan Ramadhan dengan baik tahun ni ye!

Take Care Everyone.

Salam Ramadhan Everyone :)