Saturday, February 6

Love is in the air.

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera readers :)

Alhamdulillah Januari lepas mun banyak mengalami perubahan.
Mun dapat rasakan yang diri mun dah tak sangat emosi macam dulu.

Sem ni mun ambil subjek Qawaid Fiqhiyyah,Manhaj Mufassirin,Sintaksis B.Arab 3,Sirah Nabawiyah,Psikologi Perkembangan dan Ayat Hadith Wa Ahkam.

Firstly. yang mun ingat minggu pertama mun ada kat kolej dah dikejutkan dengan pertukaran Penasihat Mpp sebab ada perubahan struktur organisasi dalam pentadbiran. Ada kaitan dengan perkembangan ekonomi Malaysia I guess.

Alhamdulillah, dalam masa seminggu permohonan untuk pengekalan penasihat berjaya diluluskan.
Minggu tu juga hari Rabu, Program Muzakarah Kitab telah rasmi. Selepas ini, program ini akan dikendalikan oleh HEP bawah Ustazah Amni. :)

Walaupun nampak sukar tapi kini mun sangat gembira sebab Allah banyak bantu. Ya. Allah banyak bantu especially dalam hal-hal berkaitan kerja dakwah.
Adalah penting ilmu Aqidah,Ibadah dan Tasawwuf disusuli dengan tarbiyah Rasul SAW kepada sahabatnya, tabiin, tabi tabiin dan ulama pewaris baginda untuk dipelajari.

Bukan mudah untuk melaksanakan perancangan tetapi dengan azam yang kuat serta usaha yang bersungguh-sungguh diiringi dengan Tawakal Alhamdulillah Kolej JAIPUTRA kini semakin nampak semangat Islamiahnya. Moga Allah pelihara Kolej ini walaupun banyak rintangan khususnya menjelang saat-saat akhirnya zaman.

Mun duduk rumah sewa dengan Maya,Fiqah and Adek. Alhamdulillah again, kitorang  baru tahu yang tuan rumah kitorang was sort of SuperMan. Hehe. Nak tahu kenapa? It is because dia adalahbekas polis, bekas askar, guru tomoi and orang masjid. Alhamdulillah sewa rumah kitorang sangat murah dan dibenarkan pakai mesin basuh dia. Allah Maha Kuasa. Kami ini hambaMu yang biasa-biasa tapi banyak dan tidak terkira nikmat yang Allah bagi. Ada orang kata kami masak telur goreng je kat rumah tetapi HAPPINESS and feeling content dengan rezeki bukan diukur pada saiz or portion makanan dan pakaian. Perasaan tu Allah shj yang tahu.

Bisnes mun pon Alhamdulillah sangat memberikan mun pendapatan yang walaupun sedikit tetapi mun sangat gembira. Siapa nak bagi extra RM40. Extra 117 dan Extra RM50 kalau bukan Syarikat Telco Tune Talk Tone Excel ni. Belum tambah lagi nikmat suatu silaturahim yang terjalin atas nama sahabat perniagaan.

Terima kasih kepada Allah yang telah meletakkan mun kat jalan ini. Walaupun Mun tak tahu lepas ni Allah nak bawak mun pergi mana lagi tapi inilah takdir yang telah tertulis di Loh Mahfuz sejak azali lagi. Ampunkan Mun Ya Allah.

Till then.