Friday, July 17

Suratan atau Kebetulan

1994
-dilahirkan di hospital besar Kuala Lumpur
-anak sulung
1995
-mendapat adik
-sudah ada rasa menjaga adik
1996
-duduk dgn nenek bila mama ayah kerja
1997
-nenek meninggal masa ramadhan
-aq dah mula nakal
1998
-duduk taska .
1999
-masuk tadika pasti al-munir taman koperasi fasa polis 2
2000
-completed tadika pasti al-munir
-duduk taska
-bertukar menjadi sgt nakal tp cerdik
-dapat adik baru
2001
-bercita-cita menjadi siti nurhaliza tp tak jaga penampilan.
-sekolah sk seri Nilam Kl . Darjah 1.
-masih di taska dgn adik
-kadang kadang suka lari dan buat masalah dr taska
2002
-buat hal kat sekolah
-ponteng tp result gempak
-nakal gila
-dapat adik baru
-tokwan meninggal
2003
-pindah puchong
-nakal gila gila babeng
-sekolah puchong utama 2
-raya sepang
-dah ada email yahoo
2004
-pindah sekolah
-sk taman putra perdana
-berubah jadi baik sebab fokus pada pertandingan pidato,sajak,cerita,pantomim,nyanyi,lukis dan warna (menang sebb main tekap sembunyi sembunyi), koir, choral speaking, sajak,ketua komanden tunas puteri,masuk olahraga, atlit plg debab time tu, aktif gila, dan bijak, tp masih nakal sikit sbb kat taska gagal mendengar nasihat pengasuh dan selalu bermasalah hahahaha
-kat sekolah cemerlang
-kat taska hampeh..
-selalu keluar rumah tk bgtahu mama
-main basikal sampai maghrib
-kat rumah nakal sikit
-telefon nazirul hahahaha kene marah
-raya sepang
-beli keyboard murah kat tesco
-berangan jadi DJ
-selalu email email haha
2005
-masuk kelas pertama
-pandai
-aktif
-mulut becok
-pindah taska mak nurin
-cikgu nazri selalu latih jd pemidato
-banyak menang pertandingan di atas
-kenal dgn basri sbb at
-rumah sukan menang kecuali acara lari 200m acara sendiri
-akhir tahun patah kaki sbb tak salam mama waktu pagi
-dah ada email
-paklong hadiahkan radio
-jiran terapat adalah hazim ain dan firdaus
-buat myspace
2006
-pindah rawang
-masuk kelas ke-6 dari 9 sbb result darjah lima tak berapa
-berubah jadi baik dalam 60% sbb ada cikgu y berkaliber di bandar tasik puteri iaitu cikgu noraini, cikgu zaidi, cikgu bi yg baik sgt dan etc
-menjadi saingan budak lama sebb hebat akademik dan koko
-menjadi terkenal sbb ramai cikgu suka muahahaha.. Astaughfirullah
-aktif teater, pidato, dan kawat kaki pengakap.. bersainh dgn elina
-berkawan dgn budak budak gangster sbb diorang suka tiru jawapan dan mmg geng kelas belakang y nakal but aku rasa diorang ni sometimes baik
-kawan baik aku pindah mane ntah..tak guna sebab tinggalkan aku sampai aku conteng lagu p.ramlee jangan tinggal daku kat meja
-mula datang haid dan sedih nak mampos sbb dah tkleh tinggal solat dan takleh buka aurat (time ni)
-cuba y terbaik bab ni
-crush masa ni adalah elyas
-bestfriend dgn izzah atiqah
-sedih dan rindu :')
-bff ngn aidilia hilda sbb gadafi suka dia.. haha
-seth dan syazni hilang entah kemana
-aku masih doakan geng gangster aku ni berubah jd baik :') amin amin amin
Sbb diorang selalu protect aq bila ada budak kacau aku
-haha untung jadi sumber tiru
-amin anak indon si pengawas tu pon takut ngn aku sbb aku garang
-ada geng netball
-masuk.kabadi jumpa geng kabadi syafiqahtul, nabilah
-jiran ngn ikhwan ngn izwan y sampai sekarang gila tak contact aq
-padahal naik bas pak mamat sama sama gi skolah haish
-geng tadarus quran ada linda,pyqaruzlani, yg suka tengok WWE
-GENG teater plak megat,zul,aidilia,
- masa rehat duduk je mane mane semua kenal hahaha ish ish ish
-paling sedih masa ambil result upsr geng gangster aq sedih sbb result diorang teruk.. diorang dtg tanya result aq ramai ramai.. bila dah tahu diorang blah mcm tu je.
-cikgu zaidi tak potong jari sbb aq dapat 4a1b je bukan 5A
-first time duduk rumah dan tak duduk taska sepanjang darjah 6
-cikgu faiz bg borang masuk sekolah seni
-aktif myspace
-dan add banyak gila y tak dikenali
-rakan chat yg tak online lama gila dedek syira hilang
2007
JAN
-masuk kelas aliran agama iaitu kelas kedua dari 11 kelas
-geng gangster ckp aku dah sombong sejak masuk kelas atas
-bapak sedih gila
-aq rindu diorang sbb diorang suka buat lawak
-kawan kawan baru not bad
-dapat tawaran masuk Sekolah Seni
FEB
-masuk sekolah seni malaysia
-bertaraf asrama penuh
-tumpang smk mohd khalid jb mula mula tak asing pentadbiran sama.. lepastu berpisah jadi dua sekolah pd satu tempat..
-just bayar yuran makan je haish
-belajar empat bidang seni teater,tari,visual and muzik
-baru sedar ada bakat main percussion dan lain lain alat muzik sbb selamani tahu nyanyi dan buat lagu je
-pagi akademik petang seni malam prep
-geng netball
-semua student adalah cream of the cream and majoriti berminda kelas first
-1Nilam
-selalu homesick
-bila cuti je selalu main myspace
-top 3/4/5 dalam kelas and seluruh tingkatan.. huhuhu
-mula belajar friendship and bestfriendship
2008
-masuk kelas first 2 zapin
-nakal gila sbb bosan aahh study haha
-result teruk asyik dapat last dan tak reti english time ni
-dapat pgg jawatan ajk biro agama kerohanian
-sbb suka bg tazkirah hahaha
-padahal ish ish ish
-pelakon teater yg agak disegani cheh
-mcm biasa menang pidato.
-capable on producing songs and good shortdrama
-akhir tahun dapat tempat ketiga dalam final exam seluruh tingkatan dgn result... 2b6a
Maya nombor dua.. rathna nombor 1.. ceyt.
-mula add ahmad sbb kawan dr ym tu add ke myspace
-crush masa ni Nabil dan banyak
2009
-dpt jawatan ketua exco agama, kerohanian
-jadi more matured dan sgt disiplin kat skolah and kat rumah pon start jd baik
-TAHUN KECEMERLANGAN
-hingga pmr dapat 10 A
-sukan
-seni
-akademik
-bercita cita jd doktor
-banyak nak cerita but that's not the point
-chat dgn syahmeer dan ahmad dr ym
2010
-syahmeer budak mrsm jasin
-iar dgn syahmeer walaupun masa tu crush dgn ahmada
-minta break sbb distance dan tak pernah jumpa
-block block.block dye!
-masuk kelas pure sains pada mulanya but disebab kan cikgu akaun tu berkaliber gila.menyebabkan aku tukar jadi sains akaun dan akhirnya aku ambik kelas akaun and drop the pure science.. takpe moon ada hikmah even kau regret sampai sekarang muahaha
-ramadhan uyeen keluar sekolah..
-aku pon keluar dari sekolah seni and nak masuk asrama yayasan selangor klang and dapat sekolah methodist girl school klang
-rindu nabilah rina :')
-tk bpe kamceng ngn dak batch sendiri sebab diorang racist ngn budak baru tp tak semua
-crush dgn donat,baeng,ahmad ym dr ganu/myspace
2011
-rapat ngn warden ngn budak batch 96
-disayangi ramai haha yekot
-hadiah paling besar puan sabariah sanggup buat rombongan ke jb sambil lawat utm sambil lawat Sekolah Seni yg aku rindu gila gila
-aq rapat ngn kak nani kak leha :') nama je kak tp dah pangkat makcik
-akhir tahun jatuh tangga
-a month before spm.. mama jaga and duduk rumah
-home tuition dgn cikgu khalilah subject math addmath
-Alhamdulillah 7a2b1d
- masuk kerja kfc
-crush abel
2012
-kerja kfc kl sentral and stay there about 3 month
-pergi kem biasiswa telekom and making a great bond dgn budak bijak geliga seluruh malaysia
-dapat tawaran
-ahmad ganu advice masuk matrik.. sponsorship pon ok gak.
-ahmd ganu unikl miat and dah pindah kl kalau tk silap
-pilih uitm chendering diploma in accountancy
-crush abg zizi lagi and ahmad ganu tu pon mcm nak dkat jd crush
-masuk palapes
-satu bilik ngn adliena
-kerja jual aiskrim dan kat kedai runcit kak ju
-bestfriend ngn hanira budak kelas
-ptptn takde sara hidup masa tahun aku and aq tk dpt pinjaman penuh
-financial of family down gila
-aq quit uitm and kerja kfc semula
-lost contact dgn ahmad dr ganu sbb dia dah tak layan chat haha remove from friend
-kerja kfc oktober
-pakcik makcik suruh sambung belajar jugak
-decide utk.ambil medical assistant kat pusrawi
-crush cak ngn qais (kes appe dix) tp terpaksa lupakan sbb diorang member dgn fida lily ngn sape.ntah lg y tk kamceng ngn aq
-berhenti kerja kfc
2013
-masuk PICOMS
-asrama kat kg.baru kuala lumpur
-crush mse ni muaz.dan abe nasree hahaha
-pagi kelas dan malam kerja 7 eleven kg.baru..
-top student pointer tak pernah kurang dari 3.3
-SAYANG SANGAT COHORT 5
-Bulan 5 cuti kerja sbb final exam
Jun
-masuk sem 2
-sambung kerja
-ramadhan di 7 eleven dan raya pon
-kat fb kedua si ahmad ym/myspce/fb dari ganu like result sem 1 aq dan aq pon chat semula dgn dia
-dia second year kot time tu
-ahmad  ni dah berubah jd islamik
-nota yg dia share banyak menyebabkan akuni sentap sentap dan sentap
-disebabkan along nak kahwin mase ni
-along suka tanye aku suka sape and ape..-aku cakap aku crush ngn ahmad ganu
-pastu nak.buat mcm khadijah.
-plan lepas dip nak ngejah kononnya
-tapi lepas raya jumpa jo
-jo ni komited nak aq jd spouse dye and aq ngadu kat along.
-along suruh stick to ahmad ganu but aq anggap ahmad ganu as abang sbb si jo ade dpn mata
-munirah musa teruk nak mampoih
Oktober
-perpisahan jo dgn aq and aq just contact ngn family dya
-tolong kak wati
-kak anis ngn kak ika housemate suruh aq break ngn jo sbb jo terlalu tua dan kakak kakak kesayangan nak y terbaik utk aq
-aq ngadu kat ahmad ganu pasaljo and he was really helping by making me remember that that was a test from Allah.. I should handle it ikut syariah..
-ahmad ganu rupanya dah join tabligh
NOVEMBER
-Abg epul suruh kerja  semula kat kfc supaya tak depress pasal.jo
-banyak notes agama y aq tak fhm sgt for instance pasal syiah wahabi and whatsoever
-tp belajar kene pergi berguru bukan sekadar notes.and books
-so bulan 12 decide nak lupakan joe
-paklong offer mama pindah gombak rumah arwah tokwan
December
-along suruh lupa joe and doa mintak jodoh y baik
2014
-pindah gombak
-pagi kolej malam kerja kfc
Feb
-dpt offer buat medik dari paklong kat indon
-bgtahu ahmad ganu
-tanye ahmad ganu kenapa dia sokong sgt homeschooling
-joe datang balik
-quit picoms and masuk fist goon international school
Mac
-kisah pahit
-bila family pon tak boleh ngam and kamceng ngn joe
-tk bgtahu joe pon pasal ahmad ganu
-break dgn joe dan tak jadi nak kahwin and dia jumpa org yg lebih baik dr aq
-still kawan biasa
-telah mengecewakan keluarga sbb selalu lepak ngn joe lepas habis kelas
April
-lost contact dgn joe
-teruskan study and jumpa kawan baru parimala, thiviya, anne, reviya and tina :') hey rindu lah geng genius ni
-selalu teman masa solat maghrib :')
-Alhamdulillah Mama dapat kerja
MAY
-awek baru jo tak kasi kitorang kawan
-aku nekad lupakan jo
-study mcm biasa even hati terluka nak mampus
June
-paklong ada masalah kewangan and sbb aq pernah kecewakan dia
-sponsorship ditarik balik
-jadi decide nak tenangkan hati and belajar ilmu agama
-nak masuk pondok but mama kate better ambik diploma
-aq dah tak chat ngn ahmad sbb dye dh tk respon
-and dapat kolej jaiputra kos islamic studies dgn pinjaman Mara.
-thank you Allah
July
-cerita kat geng pmbk and plan nak propose ahmad mcm khadijah buat sama-sama tp lepas habis dip lah
August
-Bulan Puasa and raya
-gagal stay tak dikenali
-potensi terselah ramai lecturer suka
-dgn hati terluka cuba rawat mana y boleh  sbb sakit tinggalkan cita-cita jd bidan tak sembuh lg
Sep
-Ada org ejah nama dia mirul.
- so sekali lagi niat nak propose ahmad tergendala and aq kawan rpt and exchange dreams and hopes but at the same time aku selalu tengok nota ahmad ganu and the rest of org org yg inspire aku
Oktober
-kerja di cafe part time
Nov
-wish birthday Ahmad and disebabkan kita tak perlu having a private chat dgn ajnabi y mana boleh timbulkan fitnah
-so aku cakap kat ahmad ganu
-'I wish we were siblings.. .....'
-sbb aq suka berbincang ngn dye lagi lagi bab bab life
-and aku delete twitter and ig
-devoted to mirul
Dec
-jo dtg balik
-stick to mirul but he's changing
-banjir besar kelantan

2015
Jan
-phone baru
-buat ig sbb nak jual minyak wangi
-mirul update status hidup bujang happy sokmo
-scha tak suka and make a scandal between aku dgn mihun
-study steady lagi
-aktif dalam banyak program
-adik pon masuk kolej yg sama and dia roommate ngan semua budak Ganu iaitu, Mila, Fiqah and Maya
-Kitorang masuk kelas Foundation English yg sama and bekerjasama dalam assignment
FAIRY TALE DRAMA.
-paling best sbb mila kaki sukan, senang ajak jog, adik , of courselah adik was everything, fiqah business minded sbb family dia ada kedai makan, maya pulak was recently a dancer from kebudayaan terengganu and banyak interest y sama sampai semuanya Alhamdulillah kamcing hingga kini.
- dah tak communicate except like like like and like

Feb
-Konflik dengan Mirul
-Aktif dlm Persatuan Pengajian Kolej Jaiputra
-Dicalonkan sebagai mpp

March
-Karnival Kolej Jaiputra
-Menang Undi
Berjaya dengan drama
-Break dengan mirul and in order to forget Mirul scha suruh scandal ngn mihun
-found out mihun ada org lain without telling the truth
-found out roommate pecahkan rahsia and tell a lot of people about me
-found out mirul ada something dgn exroommate and fitnah me
-as mpp ramai tk puas hati and cerita tak benar tersebar about me and adik
-syeikh nak pindah but still berharap aku boleh jawab test dalam bahasa Arab even aku takde basic langsung :')

April
-sangat stress dan selalu lepak bilik adik and Geng Maya
-Maya nak match aku dgn cousin dye, but aku tak nak sbb.. aku rasa nak get back to the plan for ahmad ganu
-so maya tanye aq, 'siapa kak muni suka?'
- aku macam malas nak jawab sebb impossible someone from internet boleh jadi reality and aku plan dgn org lain,
- maya paksa aku ckp gak , then aku ckp ' ahmad ganu'
Maya : Oh. Belajar kat mana sekarang? 
Aku: Akak Rasa dia dah habis belajar tengah internship kat sg.besi. dia budak unikl Miat
Maya : Eh! Sama ngn Aqid! (future bro in law of maya)
Aku : Oh ye ke (separuh excited sebab down sgt) 
Maya : Sekolah mana dulu? 
Aku : Sekolah Rantau Petronas, Kerteh, dulu duk ganu sekarang duk kl.
Maya : Eh! Samalah ngan aqid. Mesti Ahmad kenal ngan budak-budak ganu. umur bapa?
Aku:  Lahir 1992.
Maya : Eh! Kak Muni, samalah dgn Aqid.
Aku : HAAAAAA. ALLAH. APA pulak lepas ni.

masa perbualan kat atas ni adalah time final exam. di mana a day after aq dapat tahu manusia sekeliling khianati the trust . down sgt. Allah je y tahu but aku masih boleh berjalan dan tak mengamuk macam THE HULK.

so, terus tak jadi nak buat dgn along and pmbk. decided to do the proposal thing dgn maya melalui aqid.
sbb esoknya aqid respon y ahmad tu mmg sama sekolah lah dulu.

Aku pon cerita kat maya hampir A to Z even aku tahu it's very magical and complicated
but Allah Knows Best.


MAY
-Aqid tak start lagi 
-masa ni cuti semester dan akhir bulan pergi kem mpp and balik Kolej Semula
-aku balik cerita kat mama. mama suruh cepat2 bgtahu ahmad.
-errr --' what a magic.

JUNE
-kawan basri contact 
-diorang ade kat  melaka sekarang
-MAYA PON START doing the proposal thing

Maya :  Salam. Dah berpunya ke. Kalau dah berpunya takpe. Kalau belum ada kawan berkenan ngn Ahmad nak dtg merisik JAN 2017

MISSION ACCOMPLISHED COZ KHADIJAH START IT FIRST MELALUI NAFISAH :)

Ahmad : Waalaikumussalam. Belum berpunya. Jan 2017 . Masih jauh lagi tu. Insyaallah , boleh minta izin taaruf.

I WAS LIKE. Ya ALLAH . MAYA.
aku terus whatsapp along and pmbks and call mama ayah.

but aku suruh maya jawab JAN 2017 baru nak taaruf sbb aku fikir aku nak prepare and habis dip dulu .

Maya : Hajat ayahnya lepas diploma 
Ahmad: Kalau mcm tu takpelah. Jodoh ni rahsia Allah. Sampai Masa jumpa juga,

aku. --' macam tak percaya.

so, borak ngan mama and mama said.. kalau nk dtg bgtahu je bila-bila but weekdays mama takde.

Then, maya bgtahulah ahmad yg parents aku tanye bila nak jumpa and Ahmad still stick to the plan and he stated ' JAN 2017 SEPERTI Y DIRANCANG'

so, aku pon okaylah, betul jugak. bukan senang nak jaga iman ladies and gentlemen, better tak awai-awai sgt sbb cheq ni blajaq lagi.

Then, maya pon reveal lah aku ni siapa and bg nombor ayah .and maya bgtahu apa hubungan dye ngn aqid y pernah jd classmate ahmad dulu. ooo..

Ada suatu hari tu maya pergi tanya dye.

Maya : Salam. Ahmad. Macama mana?
Ahmad : Jan 2017 seperti y dirancang.


So, buatlah apa yg patut as muslims. Masing-masing dah besar. Moga Allah perkenankan hajat Ahmad yg nk ikut sunnah nabi if possible.

reasons kenapa aku pilih dia adalah rahsia.

but the thing is. if he say no after meet me. I'll be fine coz Allah is always with me :)
He will give the best for both of us.
Even though our friendship seems like out of the norm.

If ahmad reading this. hahaha hai. 
jom jd sahabat forever and after.

and.. 

biarlah diri ini menyimpan banyak lg luahan utk tuhan.
yang maha mengasihan.

terima kasih untuk semua . Thak you Allah Alhamdulillah.