Thursday, December 31

Selamat Tahun Baru Awak Semua :)

Alhamdulillah! Yeay! Kita dah sampai tahun baru :D Saya suka suka suka sangat :D
Even though saya tak tahu for how long saya akan hidup.
Meninggal dunia pon saya okay, hidup pon saya okay :D

Nak tahu sebab apa? Sebab Allahkan Ada ;)
Tahun ini best sangat-sangat sebab dalam banyak-banyak masalah dan antara salah satu tahun di mana Allah SWT selalu mengabulkan doa saya.
Allah SWT juga bagi kejutan yang sangat-sangat saya tak sangka.

Saya tidak menafikan bahawa kemurungan sebab tidak dapat jadi Doktor tu sukar nak hilang.
Kemurungan sebab hilang kepercayaan terhadapa diri sendiri after semua tragedi.
Kemurungan sebab gagal ujian dari Allah SWT. :')
Tetapi disebabkan kegagalan itu, saya jumpa sesuatu yang amat bernilai dalam kehidupan saya :')

Ini ujian saya. Saya tahu ujian kehidupan saya tidak seberat awak semua tapi apabila kita selalu refer pada Allah SWT. Kita akan dapat sesuatu yang tidak dapat saya nak gambarkan pada awak semua.
Kalau ada rezeki jumpa Allah SWT nanti, dapat atau tidak saya nak cakap terima kasih dekat dia.
Terima kasih sebab selalu ada, sebab jaga saya, sebab tolong saya, sebab pelihara saya, sebab beri saya banyak kelebihan, sebab sudi maafkan saya, sebab beri nikmat jadi umat kekasih dia Nabi Muhammad SAW, sebab jumpakan saya dengan seorang sahabat yang pernah join tabligh lepastu share note sampai minda saya tertukar, sampai saya rasa saya akan okay je kalau saya perjuangkan kepentingan ilmu akhirat, sampai saya rasa takut tersasar walaupun ada sahaja masa saya jatuh dan berdosa, terima kasih sebab beri keluarga yang sangat memahami, terima kasih sebab bagi tumpang kat rumah Paklong, terima kasih untuk cikgu-cikgu yang baik, terima kasih untuk ruang-ruang untuk mengenalMu dengan lebih mendalam, terima kasih untuk kawan-kawan dan semua orang yang ada dalam hidup saya.

Allah SWT bagi saya jawatan, yang saya selalu kata pada diri, saya tak kuat. Saya tak boleh. Saya tak mampu. Tetapi, bila saya ingat pada Allah SWT, saya cakap kat diri saya, Allah SWT dah bagi. Percaya kat Allah SWT munirah, percaya kepada Allah SWT. Sabar. Cuba buat sebaik mungkin.
Jangan buat dosa Munirah. Kalau terdosa, taubat Munirah. Bila diberi nikmat cuba bersyujur sehabis  baik.


Awak semua nak tahu tak, banyak awak yang Allah SWT bagi, bukan sebab saya baik. Bukan! Tetapi, Allah
berfirman : Jika hamba-Ku mendekati-Ku satu jengkal maka Aku akan
mendekatinya satu
hasta, dan jika dia mendekati-Ku satu hasta Aku akan mendekatinya satu
depa. Jika dia datang pada-Ku dengan berjalan maka Aku akan
mendatanginya dengan berlari (HR. Bukhari - Hadits Qudsi)

:') Haaaaaaaaaa.

lepastu, setiap kali nak marah, nak mengumpat mesti teringat kat Rasulullah SAW.
Semua yang ada pada baginda SAW tu agung sangat :')
Allahu, Rasul SAW tu baiknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :')

Saya tidak tahu sama ada iman saya naik atau turun tetapi,
Saya nak cakap yang iman kita naik dan turun.
Kene selalu jaga iman kita :')

Awak semua ingat senang ke nak belajar Bahasa Arab dan awak ingat subjek saya belajar dalam Melayu ke? Menangis-nangis belajar dengan Syeikh :') Tapi, Allah SWT bantu saya.
Awak semua ingat saya dapat result tu sebab saya pandai ke?
TAKKKKK. Sebab Allah SWT tolong :')

Dalam banyak-banyak kos yang saya ambil sepanjang saya belajar, kos Pengajian Islam ni yang mudah sangat saya dapat biasiswa, rezeki dan of coz ujian yang mencabar juga :')

Allah SWT, saya baru kenal erti Redha. Saya masih nak bersahabat dengan sifat ini :')
Jagakanku Yang Maha Esa.

Kalau ikutkan hati, I wanna write some more but my eyes dah tak tahan nak nangis.

Ingat satu benda ni readers,
Jangan pernah putus asa terhadap rahmat Allah SWT. CUBA ingat Allah SWT dalam setiap, SETIAP perkara yang berlaku.
Cakap pada diri, Allah SWT tengah tengok kita, Allah SWT .... ada dengan kita :')

Minta pada Allah SWT. Belajar ilmu agama. Belajar dengan guru yang ada sanad sampai Rasulullah SAW.

Minta Allah SWT letakkan kita pada golongan yang Allah cintai. Islam akan menang. Islam akan menang. Kita cuma perlu doa dan usaha untuk berada di pihak yang akan menang.

Lagi satu, saya sudah join perniagaan di bawah seorang idola saya. Si Pocoyo tu yang buat-buat tak kenal tu, saya niat nak bayar hutang :')

Hutang banyak takleh jumpa Allah SWT lagi :""""""""""""""""""") nak pergi Baitullah takut Allah SWT marah sebab hutang PTPTN dengan MARA banyak lagi :')

Cakap kat Izrail, nanti jap. kasi saya settle hutang dulu ya. Please please please :')

I love you everyone. Semoga kita akan jumpa semula kat sana. Doakan saya dan semua umat Islam.
Allah is THE BEST! Allah Maha Hebat dan Rasulullah SAW kekasihNya yang dicintai :')

Dunia ini sementara. Ikatkan hati pada akhirat nescaya ia tidak akan mati di dunia yang fana dan tidak abadi ini. Assalammualaikum dan selamat malam :')