Saturday, December 12

Well maybe

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera..

Well, sekarang ni aku rasa nak menulis.

Semester ni adalah lebih teruk sebenarnya kalau nak dibandingkan dengan sem lepas but saya bersyukur sebab dah mula boleh menerima seorang kawan baru di dalam hidup saya sebagai satu kekuatan lah.

The reason why I frequently skipping my morning classes are

Sangat sukar tidur malam dan terjaga.
Kadangkala, terjaga dalam keadaan sukar bernafas dan dicekik orang. HAH.
Walaubagaimanapun, masih cuba tidur dan biasanya selepas Subuh aku akan tidur.

Secondly, Munirah Musa adalah seorang pemakan BREAKFAST yang tegar.
Hal ini adalah kerana, dari kecik sarapan pagi, masuk sekolah, sekolah asrama, kolej dan bila tak dapat makan pagi selepas Subuh. Ya. Sakit Perut. Sejak keluar sekolah kalau tak makan pagi akan sakit perut dan sadly 2014, I got gastritis. Oh poor you munirah.

Thirdly,
Overthinking. Well, dalam hidup ini semua orang ada masalah tetapi apabila kita layan masalah dan tak jalankan penyelesaian yang kita dah fikirkan, ia akan menghantui diri sendiri.
Emosi terganggu. Cuma, ya, ada masalah. Banyak masalah dan buntu.
Bila buntu, kurang kepercayaan kepada Allah S.W.T, masa tu akan sedih dan sangat-sangat berkemungkinan menjadi THE depressor.

Forth, menangis adalah satu-satunya cara yang baik untuk hilangkan stress. Tetapi,
menangis tu memerlukan anotami dan fisiologi bergerak bekerja keras untuk mengeluarkan air mata.
Ia sangat-sangat meletihkan and I tend to sleep.

Fifth,
for the first time, tak pernah kepala aku buat hal dalam kelas tapi sem ni, gila. Kebas otak kiri or kanan masa kelas Sir Wan , aku tak ingat. Tapi, Allah, banyaknya dosa aku tu semoga kesakitan yang aku rasakan sikit tu boleh menjadi kafarah dosaku. Hmm.

Sixth,
Kesihatan dalaman tak berapa terjaga sebab terlampau mengada-ngada memikirkan program-program dan suka sangat terlalu kisah dengan the procedure .

Seventh,
agak sukar untuk menjauhkan manusia toksik yang mulutnya berasid.
Sukar

Eight,
That's all I guess.

Well, despite of all this, I still tak boleh kira nikmat yang Allah bagi . AHAH. Terlalu banyak.
Jadi, sebenarnya memang salah diri sendiri sebab melayan sangat perasaan malas dan ntah apa-apa tu

Contoh, ada nikmat2 Allah yang aku sangat-sangat huhu.

- Ada pengajian kitab di Kolej
- Dapat belajar di As-Salam dan Pasir Pekan
-Dapat bilik Sewa baru
-Ada tiga sijil perkhidmatan yang banyak sem ni.
.-Banyak sangat nikmat Allah dan tak terhitung =)

WELL MAYBE those who read akan berasa kecewa dengan keadaan motivasi aku sekarang but nevermind.
Mungkin esok, better.

We will never know.
But, dear self, just do not stop believing in Allah. Keep holding to Him. He is The Most Merciful. He Knows Best.