Tuesday, May 15

HKL, cancelled presentation and 'I just knew'

Dear elly,

while waitin the doc, there were an Indian family with an old lady sitting on the wheelchair and being friendly and approach me. You mengundi tak? and I smiled. hahaha.
Me: Yes. Saya mengundi.
She: Undi apa?
Me: Rahsialah. Haha
She: Tak apa, bagitahulah.
Me: Saya undi yang dah menanglah. ahhaha
She: Haha. Saya pun sama. Terima kasih banyak-banyak!
Me: Hahaha and happily laughing together with her.
Me: Kenapa tu dengan aunty?
She: Itu mak saya. Dia jatuh lepas balik kerja.
Me: Oh, kerja apa?
She: Kerja cleaner. You, itu mak you ke? *pointing finger at sebarang malay old lady sebelah aku
Me: Bukanlah. Saya jatuh. Masa training.
She: Oh, you athlete ke?
Me: Yeah. Sort of.

and then giliran dia. and her family was like 'okay, kami masuk dulu'.. then, tak lama lepas giliran dia habis, they bid farewell to me 'balik dulu!' ahahahaha. 

Good people are exists! Huhu

Then, my giliran pulak emmm I am suspected with 'sports injuries' specifically ACL. =(

The x-ray cannot show me what happen actually with my acl but alhamdulillah tak ada fracture.
Kat bilk X-ray tu ada abang askar and pakcik baju biru pekat dengan kaki yang berdarah. Innalillah. Get well soon korang.

Doktor then give me ubat untuk surutkan bengkak and me? advisable to not getting involve with netball training and yeah I am so sad. :((((

Adik datang and teman until I finished all the tests and balik rumah sama-sama. Our first sahur was not bad.

Pagi ni pulak, it was presentation week for Takaful and Retakaful subject with my fav lecturer Dr. Ridzuan and my fav teammate Farah, Haziq, Athirah and Azhar. I guess I would be fine sebab friends 'menceriakan hidupmu' yeah.  Farah and Athirah dah pakai cantik-cantik and so do Azhar handsomely, presentable for our presentation and Haziq? krik krik krik..... belum sampai.

Luckily, our presentation punya turn adalah yang ke-7. WHAT? KETUJUH??? Literally, it is obvious kitorang kene present next week. --__-- Then, Haziq pon sampai dengan pakaian putih bak bidadari. Dah bercahaya macam sinar hidayah pun ada dengan Aiman yg yeah.. budak pandai genius memang macam ni hahaha. Then, we discussed about the questions. Sementara tu, I am repeatedly looking at my phone and then the laptop and the the notes given by Athirah, preparing for our presentation. And my bad sebab tak pandang sangat presenter kat depan except if in that group ada kawan I macam Scha Wan Shameyra Da Bomb. Sebab itulah my fav lecturer tu aim aku je untuk bg questions untuk presenter kat depann. Errrrr, sir.. I was like.. tadi kan saya dah tanya *dalam hati

My 2nd question are not from me as I get helped from Haziq and Azhar. The question related dengan investment-linked and I am still blurred about my own question?? Hahaha Pengajarannya, kene fokus okay.

and again Dr. Ridzuan was like ' okay, last question from Munirah... ' dah macam pistol yang tidak kehabisan peluru hahaha. Then, aku tanyalah pasal profit ratio. And I was a bit afraid ... afraid kalau question tu tak valid but sir was in silence and Haziq pulak yg reassure ' validlah tu' then aku sambung balik kerja aku. and then this senyap diam ubi berisi ni yang jwb juga soalan tu ' memang awal2 dah decide berapa profit ratio' and for previous question pun si dia ni jwb ' pelaburan Islam memang tak boleh confirm and janjikan profit sebab kita ada risiko' and I was like 'Wow, macam mana kau tahu? Nampak biasa tp luar biasa' and macam biasa dia angkat kening and 'I just knewla'
Haha. Geram pulak aku mcm mana org ada kecerdikan yang tak dizahirkan.

Unlike me, nampak cerdik tapi Ya Allah, Allah je tahu how much I was not systematic, intelligence and ordinary people but maybe a bit rajin. Perhaps.

Lastly, duduk depan dengan Farah and dah tak kena tanya soalan dah. Hahaha. Dr, you are so prihatin kalau student tak fokus. Bagus! haha.

Till then.